یزدفردا "پیرو سفر استاندار یزد به اسپانیا و توافقات به عمل آمده نشستی به منظور بررسی و ارائه راهكارهای مناسب سرمایه گذاری در استان به ریاست استاندار یزد و با حضور سرمایه گذار اسپانیایی و جمعی از مدیران استان در محل هتل صفائیه یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،" محمد رضا فلاح زاده" در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان یزد در زمینه های مختلف به ویژه بخش صنعت و معدن از جمله ذغال سنگ، كاشی، مواد معدنی و... بر ضرورت افزایش توان حمل و نقل ریلی استان تاكید كرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت آب در پیشرفت و توسعه بخش تولید و صنعت استان، انتقال آب از رشته كوه های زاگرس به فلات مركزی را امری مهم و ضروری دانست.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به گسترش صنعت توریسم بین ایران و اسپانیا از اعلام آمادگی استان یزد به منظور توسعه همه جانبه این صنعت خبر داد.
سرمایه گذار اسپانیایی نیز در این نشست با ابراز خرسندی از سفر به استان یزد، از سفر اعضای كنسرسیوم قطار این كشور در آینده ای نه چندان دور به یزد خبر داد.
مارتینز با اشاره به ظرفیت های استان یزد در زمینه گردشگری و صنعت توریسم شناسایی و معرفی آثار ارزشمندو تاریخی استان یزد به سراسر دنیا از طریق رسانه ها را به منظور رونق در این صنعت كاری ارزشمند دانست.
گفتنی است، سفر اعضای كنسرسیوم قطار كشور اسپانیا، پیگیری سرمایه گذاری و احداث خط انتقال آب استان و بررسی راهكارهای توسعه صنعت گردشگری یزد با كشور اسپانیا از جمله مواردی بود در این دیدار مور بحث و تبادل نظر قرار گرفت كه در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.
شایان ذكر است چندی پیش استاندار یزد به همراه جمعی از مدیران استان در سفر به كشور اسپانیا از نزدیك در جریان توانایی ها و قابلیت های این كشور به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان قرار گرفته بود.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا